Contentmarketing kun je beter zelf doen

Als je de contentmarketing van je bedrijf aan een ander overlaat, mis je iets heel belangrijks..

Ze had zich opgegeven voor mijn workshop Maak je bedrijfsverhaal maar toch weer afgezegd. Ze had namelijk iemand anders gevonden die haar kon helpen. Jammer voor mij, maar dat kan gebeuren natuurlijk.

Contentmarketing kun je beter zelf doen
Contentmarketing kun je beter zelf doen

Zou het een geldkwestie zijn? Zoveel vraag ik nou ook weer niet, denk ik bij mezelf. Een paar dagen later kom ik haar tegen. In plaats van alles zelf in te vullen, besluit ik haar even te vragen hoe het nu gaat met haar marketing. ”Ja goed!” zegt ze enthousiast. Ze heeft iemand gevonden die social media accounts voor haar heeft opgezet, foto’s van haar gemaakt, berichten gepost en connecties heeft gelegd. “En dat allemaal in een middag!” Ze straalt helemaal. Ze heeft niks met social media vertelt ze, dus ze had er ook zo goed als niks mee gedaan voor haar bedrijf. Ze is daarom erg blij met iemand die dit van haar overneemt.

Virtual assistent

“Dat begrijp ik” zeg ik. Ik wens haar veel succes. Dit is inderdaad niet iets wat ik bied met mijn bedrijf. Maar ik snap best dat je dit als ondernemer uit handen wil geven. Je hebt al veel aan je hoofd, en als je dan ook je bedrijf moet promoten op social media terwijl je daar weinig mee hebt, dan is het fijn als je iemand hebt die dat voor je regelt.

Maar ook al heb je een waanzinnige virtual assistent, dan nog kun je daarvan niet verwachten dat die zomaar jouw ‘why’ weet te vertalen naar social media content. Uit het niets met enthousiaste berichten komt die heel veel likes genereren. Jouw site zo weet in te richten dat je e-maillijst als een dolle gaat. Daar zul je toch goede input voor moeten leveren iedere keer.

Je verbinden met potentiële klanten

En dan nog zit je met het feit dat mensen zich niet echt met jou kunnen verbinden. En jij niet met hen. Misschien komt het omdat ik deels een ouwe hippie ben. En eigenwijs. En omdat ik vanaf het begin af aan al hield van het web.

Maar ben je dan niet iets heel belangrijks aan het missen als ondernemer?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.