Een sterke over mij-pagina voor de klik met je klant (gastblog Frankwatching)

Een sterke over mij-pagina om te zorgen voor dé klik met je klant. Waarom ik deze gastblog voor Frankwatching schreef en wat het opleverde.

Had ik je al verteld over mijn heerlijk koele kelder? Hopelijk heb jij ook zo’n plek waar je nog kunt nadenken met die hitte. Ik schreef er een gastblog voor Frankwatching.

Over mij-pagina voor de klik met je klant blog FrankwatchingGastbloggen voor een grote, veelbezochte site op jouw vakgebied is echt een aanrader. Frankwatching is een site over marketing en schrijven voor het web. Dus die bezoek ik zelf ook geregeld. Ik had al een tijd het plan om me aan te melden als auteur. Maarja, druk met andere dingen enzo. Want je moet dan wel met iets goeds komen natuurlijk.

Maar nu had ik geen smoesjes meer. In de zomer is het bij mij meestal vrij rustig. En ik heb een website make-over training die ik nog wat publiciteit wilde geven.

Goed, ik meld me dus aan met wat voorbeelden van mijn artikelen. Dat valt wel in de smaak bij de redactie. Maar nu komt het natuurlijk: waar ga ik dan over schrijven? Er staat al zo ontzettend veel op die site. Alles is al wel geschreven zo langzamerhand.

Over mij-pagina

Na wat verschillende ideeën kom ik uiteindelijk toch weer op mijn stokpaardje uit: de over mij-pagina. Het wordt een artikel met een soort sjabloon waarmee je er een pakkende pagina voor je website van maakt. En zo zorgt voor de klik met je klant.

Ik heb het meteen ook toegepast op mijn eigen over mij-pagina. Want ik wil alleen maar tips geven waar je ook daadwerkelijk iets mee kan. Dus dan probeer ik ze zelf ook uit.

Zoals je begrijpt heb ik aardig wat uren in die koele kelder aan dit artikel gewerkt. Is dat het waard? Je krijgt natuurlijk veel meer views en likes dan als je zelf iets plaatst. (Zo’n 20.000 binnen twee weken :-)) Dus dat is goed voor je exposure. Maar wat nog leuker is zijn de commentaren. Mensen die een ander je artikel aanraden. Je mening vragen over hun pagina. Hun idee geven. Al die dingen die je als ZZP’er niet altijd zo makkelijk voor elkaar krijgt op social media.

En het fijnste: mensen die enthousiast raken en met hun over-mij pagina aan de slag gaan. Zodat die niet meer ‘om te huilen zo saai is’. 😊

Je leest mijn artikel op Frankwatching hier. Doe er je voordeel mee!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.