I ♥ you, Twitter!

Er zijn nog steeds mensen die denken dat je op Twitter zet wat je eet. Ik kom dat echt zelden of nooit tegen.

Volg mij op TwitterWel veel geestigs en meligs, interessante artikelen en geneuzel, grappige filmpjes en flauwe foto’s, een hoop creativiteit en ook veel van ’t zelfde. Ik blijf er in ieder geval mee op de hoogte van ontwikkelingen in mijn vakgebied mediawijsheid en andere zaken waar ik dan weer over mee kan praten, krijg tips waar ik wat mee kan, en geef die (hopelijk) ook, voel me soms ineens verbonden met mensen die ik niet ken, en kan er zomaar moederziel alleen op een sombere dag, hardop om zitten lachen.

Zo maar een greep uit wat heb ik beleefd op Twitter de laatste tijd:

De ING heeft me via Twitter binnen 5 minuten na 25 jaar dan eindelijk getransformeerd van mejuffrouw tot mevrouw.

@PeterLuit heeft mij gewoon zomaar gratis advies gegeven bij de nodige updates van mijn WordPress site.

Deze mevrouw (van @straatvogels) heeft die vaak drukdoenerige tweets fijn kunnen relativeren voor mij:


Ik heb Kitty Kilian’s advies maar geïntegreerd in mijn goede voornemens voor 2013.

Ik heb via @avanelk en @marcofnstr dit dingetje ontdekt en daarmee misschien wel dé oplossing gevonden voor mijn soms verdwenen kat.

Heb gelukkig nog een ander gevonden die Serious Request ook niet zo serious kan nemen:

Heb me het eerste jaar als ZZPer zonder kerstpakket niet helemaal alleen gevoeld:

Heb me verbaasd over jongeren als Adil die het dragen van zo’n k-beugel kunnen omtoveren tot ‘beugelswag’:

Heb er gratis een nieuw beeld bijgekregen dat mij niet snel zal verlaten:

En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan, ware het niet dat ik ook nog andere dingen doe, soms.

Meer? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief en ontvang gratis tweewekelijks leuke en handige mediawijsheidtips!

2 gedachten over “I ♥ you, Twitter!

  • 8 januari 2013 om 09:44
    Permalink

    Leuk artikel! Twitter evolueert inderdaad van ‘wat ben je aan het doen’ naar een meer serieus kanaal. Of deze ontwikkeling in alles positief is, is voor mij wel een vraag. Social media was van oorsprong bedoeld om zonder invloed van de ‘instituten’ mensen met elkaar te laten communiceren. Nu merken invloed gaan krijgen, wordt de conversatie op bepaalde terreinen minder spontaan. De oorspronkelijk vraag die twitter stelde bij het begin van hun bestaan ‘What are you doing’ is inmiddels lang geleden al verwijderd. Ondanks het feit dat ook ik geen behoefte heb aan onzin (maar dat is voor iedereen verschillend te interpreteren) blijf ik wel behoefte houden aan de spontaniteit van de mens. Steeds na moeten denken of de te verzenden tweet in alle opzichten ‘rendabel’ is, vind ik wel zeer vermoeiend. Maar ik realiseer me goed, dat ook ik niet meer tussen de middag kan twitteren dat ik het zo leuk vind om mijn hond uit te laten…..

  • 8 januari 2013 om 10:07
    Permalink

    Eens, het spontane en vrije is er wel wat af. Hoewel ik moet zeggen dat ik sommige webcare diensten toch ook wel goed en handig vind. En ik vind persoonlijke tweets tussen de zakelijke door wel een verademing eigenlijk. Zo zou je honduitlaat-tweet best wel kunnen vind ik. Humberto Tan doet dat bijna elke dag, met een mooie foto erbij..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *