Klanten krijgen met je bedrijfsverhaal

Stel je eens voor dat je interessant kan vertellen over wat je doet met je bedrijf. En dat je daarmee klanten trekt. Hoe fijn zou dat zijn?

Ok, maandag ga je echt beginnen. Je gaat nu eindelijk die website aanpakken. En ook een social media opzetje maken waar je je dit keer nou eens wèl aan gaat houden. Elke week een bericht op Facebook en LinkedIn. En misschien ook Instagram?

De eerste weken gaan redelijk goed, behalve die ene week dan. Maar toen moest je 2 workshops geven en had je ook nog een gesprek met een potentiële klant. Dus toen had je echt geen tijd hoor.

Je hebt in ieder geval je ‘Over mij’-pagina een beetje leuker gemaakt. Kortere actieve zinnen en een call-to-action aan het eind. Dat had je opgestoken van een webinar.

Je hebt nu ook een paar keer wat op je Facebookpagina gezet. Maar echt vrolijk word je er niet van. Je bent uren bezig om zo’n bericht te bedenken en te maken. En dan levert het je wel wat likes op, maar wat heb je daaraan. Je wil wel klanten natuurlijk. Maar je vindt het helemaal niet leuk om zo sales-achtig te moeten zijn als ondernemer.

Maar wist je dat je ook marketing met plezier kan doen? Op een manier die zinvol is en klanten aantrekt? Dat het helemaal niet nodig is om:

  • te stressen over de hoeveelheid bezoekers op je site en abonnees op je mailinglist
  • in een woordenbrij verstrikt te raken zodra je vertelt over wat je doet met je bedrijf
  • te concurreren met andere ondernemers
  • alleen maar heppie-de-peppie berichten te plaatsen op social media
  • te zitten drammen met je boodschap
  • uren te zwoegen op uiteindelijk suffe teksten of video's die jou geen recht doen.

Maar dat je in plaats daarvan een helder, herkenbaar en inspirerend verhaal vertelt over je bedrijf. En dat je in al je berichten hier aan refereert. Zodat mensen een helder plaatje krijgen bij je bedrijf en zich betrokken gaan voelen.

Wat is jouw bedrijfsverhaal?

Veel succesvolle bedrijven laten zich leiden door hun verhaal. En wat is jouw verhaal?

  • Wat is jouw rode draad?
  • Waarom ben jij je bedrijf begonnen en wat wil je ermee bereiken? Oftewel wat is je 'why'?
  • Waarvoor kunnen ze jouw bedrijf om 3 uur 's nachts bellen waar je nog blij van wordt ook?
  • Wat vinden anderen aantrekkelijk aan jou?

Je bedrijfsverhaal laten maken door Muriel Warners
Je bedrijfsverhaal laten maken door Muriel Warners

Ik weet hoe lastig het is om dit van jezelf te zien. En het dan ook nog eens in een pakkende tekst te verwoorden. Daar kan ik je bij helpen! Ik heb een zeer ruime ervaring in het maken van content. En ik ben goed in de juiste vragen stellen.

Laat mij je bedrijfsverhaal maken zodat mensen je gaan horen. En jij kunt bouwen aan een succesvol bedrijf.

Hoe werkt het?

In 1 sessie vraag ik je het hemd van het lijf. Hierna krijg je van mij een heldere en inspirerende tekst met jouw verhaal. Dit kan je gebruiken voor:

  • je ‘over mij’-pagina
  • bio’s op social media
  • persberichten
  • presentaties
  • borrels
  • enz.

Maar bovenal vormt dit verhaal de essentie van je bedrijf. Het hart waar vanuit jij de marketing voor je bedrijf gaat doen.

Resultaat:

  • Je hebt een duidelijke focus met je bedrijf
  • Dat geeft je richting en houvast in je online marketing, zoals welke berichten en zoekwoorden je gaat inzetten
  • Je kunt je onderscheiden van andere ondernemers
  • de media zijn overtuigd door jouw persberichten en jij bepaalt hoe je overkomt in interviews
  • Bezoekers en volgers snappen meteen wat je doet en wie je bent, en voelen zich bij je thuis (of niet)
  • Je kan met plezier een community om je heen gaan bouwen van mensen die jou zien zitten en voor wie je van betekenis kan zijn.

Jouw investering: 297,- (excl. btw).

Ja maar...

...je woont niet in mijn buurt (regio Amsterdam)?
We doen alles via mail en skype. (Tenzij je liever langs komt natuurlijk!)

...als je je nu helemaal niet herkent in je verhaal?
Ik schrijf jouw verhaal op basis van wat jij me vertelt, de indruk die je op me maakt en de behoeften van jouw klant. Dus ik verzin niet zomaar wat 🙂 En mocht je niet tevreden zijn of aanpassingen willen, dan maak ik gewoon zonder extra kosten een tweede tekst.

...je maakt sieraden/websites/veganistisch eten/iets: heb je dan wel een verhaal nodig?
Ja! Het maakt je producten zoveel interessanter voor potentiële klanten. Bovendien heb je dan je centrale verhaal. Dat is de bron waaruit je al je verhalen over je producten kan putten.

...heb je er wel echt iets aan?
Wat klanten mij vertellen is dat ze het sowieso al heel fijn vinden dat ze eindelijk hun bedrijfsverhaal helder hebben voor zichzelf. En dat dit hen focus geeft en de zin om het uit te dragen. Met het kloppend krijgen van je verhaal heb je de basis gelegd voor je marketing. Blijft dat toch lastig voor je, dan help ik je daar ook graag bij.

Interesse? Vraag een gesprek aan door hier je gegevens in te vullen en ik neem binnen 2 werkdagen contact met je op voor een afspraak: