Betere klanten krijgen met jouw bedrijfsverhaal

Stel je voor dat je opdrachten krijgt doordat je aantrekkelijk kan vertellen over wat je doet met je bedrijf. Hoe fijn zou dat zijn?

Je vindt het heerlijk om ZZP’er te zijn. Om je eigen werk te creëren in je eigen tijd, lekker in the flow bezig zijn. Alleen vind je het lastig om jezelf te verkopen. Je hebt het gevoel dat de betere opdrachten je neus voorbijgaan omdat anderen een grotere bek hebben. Of gewoon beter zijn in hun marketing. (En niet per se in hun werk..)

Om daar tegenop te moeten boksen vind je helemaal niet prettig. Maar je wil wel verder komen met je bedrijf natuurlijk. En je wil wel graag gezien worden.

Je doet ook wel wat aan marketing. Je hebt een website, plaatst af en toe wat op social media. Maar dat levert niet heel veel op. En je hebt echt geen trek om ook van die irritante marketing te gaan doen met een bombardement aan Facebookadvertenties en elke dag met je kop voor de camera. Maar nu weten mensen vaak niet eens wat je nou precies doet met je bedrijf.

Dit komt omdat je jouw verhaal niet kent.

Jouw unieke kwaliteiten, waar je drive vandaan komt, jouw kijk op je vak: dat zijn de zaken die jou aantrekkelijk maken voor anderen. Als je dit voor jezelf helder hebt, kun je je daarmee gaan onderscheiden van andere ZZP'ers die hetzelfde vak uitoefenen. Je weet dan wat je gaat vertellen in je marketing en iedereen begrijpt waar je voor staat. En jijzelf ook.

Wat is jouw bedrijfsverhaal?

Veel succesvolle bedrijven laten zich leiden door hun verhaal. En wat is jouw verhaal?

  • Wat is jouw rode draad?
  • Waarom ben jij je bedrijf begonnen en wat wil je ermee bereiken? Oftewel wat is je 'why'?
  • Waarvoor kunnen ze jouw bedrijf om 3 uur 's nachts bellen waar je nog blij van wordt ook?
  • Wat vinden anderen aantrekkelijk aan jou?

Ik weet hoe lastig het is om dit van jezelf te zien. En het dan ook nog eens in een pakkende tekst te verwoorden. Daar kan ik je bij helpen! Ik heb een zeer ruime ervaring in het maken van content. En ik ben goed in de juiste vragen stellen.Laat mij je bedrijfsverhaal maken zodat mensen je gaan zien. En jij kunt bouwen aan een succesvol bedrijf.