Hi, ik ben Muriel Warners, Storycoach.

Ik help ondernemers teksten maken met hart en smoel. Zodat je klinkt zoals je bent en mensen willen wat jij biedt.

Wat dacht je hiervan…

Je volgt nu eindelijk echt je eigen pad. Geen opdrachten meer om de rekeningen te kunnen betalen. Niet meer dat ‘u roept wij draaien’ gevoel.

Jij bepaalt zelf je aanbod. En weet de juiste klanten daarvoor aan te trekken. Want je hebt een ijzersterk verhaal op je site en social media. Je kan helder verwoorden wat je biedt en wat daar anders aan is. Je teksten spreken aan en rollen iedere keer als vanzelf uit je toetsenbord.

Over Storycoach Muriel Warners

Doe het anders: maak teksten met hart en smoel

Internet staat boordevol content en informatie over hoe je dat het beste schrijft. Toch zie ik daar ondernemers dingen roepen als ‘ik ben goed in het verbinden van expertises op diverse vakgebieden’. Of dat ze je helpen ‘meer impact te genereren’. Op hun websites staan lange lappen saaie tekst met jargon.

Ze maken berichten met een linkje naar een cursus met alleen als begeleidende tekst: ‘Schrijf je in!’ Of hebben social media maar helemaal opgegeven.

Terwijl als ik de ondernemers zelf spreek, ze vol met enthousiaste verhalen zitten. Maar online komt dat er niet uit. En dan gaat je marketing niet werken. Want je maakt geen connectie met mensen.

Staan voor je verhaal

Daarom wil ik jou helpen je verhaal te ontdekken en je met je teksten krachtig in de markt te zetten. Dus geen brave webcontent volgens formules waar je van in slaap valt. Maar teksten met jouw hart en smoel.

Ik ben al vanaf 2000 content aan het maken voor het web. In de vorm van blogs en journalistieke verhalen, maar ook marketingteksten.

Toch was dat voor mijn eigen bedrijf nog niet zo makkelijk. Ideeën genoeg, aan mijn website sleutelen en geregeld bloggen was het probleem ook niet. Maar er gebeurde weinig. Ik bereikte mijn klanten er niet mee.

Tot ik me realiseerde dat als ik een sterk bedrijf wil met klanten voor wie ik echt iets kan betekenen, ik twee dingen heel helder moet hebben:

  1. Mijn eigen verhaal
  2. En dat van de klant

Om dit vervolgens pakkend te vertellen. Dus ben ik ook storytelling en copywriting technieken gaan gebruiken voor mijn teksten.

Ik heb nu een open ratio van mijn nieuwsbrief van ongeveer 50% (dat is 2x zo hoog als gemiddeld!). En mensen reageren er op. Mijn site is onder controle: het is een geheel. De bezoekcijfers blijven maar stijgen en bezoekers komen ook op de juiste zoekwoorden binnen. Mijn social media berichten sluiten aan op mijn site en missie. Mensen voelen zich hierdoor aangesproken en weten waarvoor ze bij mij moeten zijn.

Dit gun ik jou ook!

Wat ik voor je kan betekenen:

Ik help je met:

  1. Betere teksten maken voor je bedrijf
  2. Het bepalen van het verhaal van jou als ondernemer en hoe je van daaruit je storytelling, website- en social mediateksten en andere contentmarketing het beste aanpakt.

Zodat je klanten naar je toe kan trekken met wie je jouw doelen bereikt.

Meer weten? Kies hier de coaching die bij je past.

Liever eerst op eigen houtje aan de slag? Bestel dan mijn gratis e-book!

Wat kan die Muriel Warners?

Eigenlijk ben ik al mijn hele leven bezig met het maken van de verhalen van anderen. Als kind deed ik dat geregeld stiekem, door ze af te luisteren en op te nemen met mijn cassetterecorder 🙂 En ik schreef heel veel. Dat ben ik altijd blijven doen.

Na mijn studie ben ik voor langere tijd naar Afrika gegaan. Om percussie te spelen, regisseurs te interviewen en over het leven daar te schrijven. Een fascinerende wereld vol met verhalen. Terug in Nederland vind ik dat ook bij de radio.

Door mijn werk op redacties (o.a. bij Radio Noord-Holland, Sanoma en NU.nl) leer ik goede vragen stellen en dit aantrekkelijk verwoorden in een heldere tekst. Het is voor mij pas geslaagd als ik de essentie van iemand te pakken heb.

De laatste 6 jaar in loondienst maak ik de switch naar marketingcommunicatie bij de Wereldomroep en stort me op online marketing en social media.

Als veertigplusser neem ik de stap naar het zelfstandig ondernemerschap. Zonder enige ondernemerservaring, maar met een enorme drive en een hoofd vol ideeën. En nu ben ik Storycoach. Daarmee combineer ik mijn passie voor schrijven, internet en marketing. Zodat we er met elkaar een fijn en divers web van maken.

Enkele klanten van Muriel Warners:

Muriel heeft mij goed geholpen om het verhaal van mijn bedrijf naar boven te halen. Ze stelt hele goede vragen die je helpen de dingen scherp te krijgen. Haar concrete aanwijzingen zetten je op het goede spoor om je verhaal nog krachtiger neer te zetten!
Evelyn Verburgh, Vitamine Eef

Muriel Warners is een geduldige docent, die goed inspeelt op waar jouw vragen en behoeften liggen. Ze heeft me een boel vragen gesteld waardoor ik aan de gang ben gegaan met de gehele rebranding van mijn mediacoachpraktijk.
Eliane Groenendijk, MediaSwitch

Ik heb tijdens de cursus een complete website gemaakt voor mijn eigen zaak op het gebied van onderwijsbegeleiding. Vooraf zag ik er een beetje tegen op, want ik ben geen techneut, maar door de opbouw van de bijeenkomsten en de hulp van Muriel Warners is het goed gelukt.
Petra Reedijk, onderwijsadviseur

Dank voor je fijne lessen, ik vind dat je prima lesgeeft – je hebt me flink op weg geholpen en mijn ongericht-digibete angsten voor het zelf maken van een website weggenomen.
Juliette Berkhout, auteur

Bedankt voor je interessante verhaal, ik heb weer allemaal nieuwe dingen geleerd.
Petra Boelhouwer, innovatie en ontwikkeling bibliotheek Veenendaal