Over Muriel Warners

Muriel Warners helpt ondernemers hun verhaal te vertellen. Met een inspirerend en helder ondernemersverhaal gaan mensen je horen. Zodat je kunt gaan bouwen aan een succesvol bedrijf.

foto 2MW/Muriel Warners
2MW/Muriel Warners Fotograaf: Tim Knol

Authentieke marketing

Er zijn nog nooit zoveel mogelijkheden geweest om onszelf te promoten op het web. Maar ik snap dat je daarmee worstelt als ondernemer.

Dat deed ik zelf namelijk ook.

Want hoe krijg je aandacht zonder te drammen? Hoe zorg je ervoor dat jouw dromen ook die van anderen worden via pakkende content? Hoe blijf je met al die marketing toch authentiek? En kan je nog wel opvallen tussen al die andere berichten?

Je hebt vast wel een Facebookpagina, blog of e-mail lijst. Maar waarschijnlijk ook geregeld de frustratie dat je niet weet wat je ermee moet. Want waar moet je je teksten dan steeds over laten gaan? En hoe bouw je een trouwe groep volgers en klanten op?

Je bedrijf als brand

Je hebt ongetwijfeld van alles gehoord over hoe je de marketing van je bedrijf het beste aanpakt. Dat je online zichtbaar moet zijn. Maar je vindt dat niet bepaald leuk. Het gaat om je missie, niet om jou toch?

Het is allebei.

Want het punt is: zolang jij niet goed kan vertellen wat jouw verhaal is, zul je niet je gewenste impact krijgen. Want je marketing mist het hart van je bedrijf. En dat heb je nodig om je bedrijf als brand te gaan neerzetten.

Aantrekkelijk voor je doelgroep

Bij mij veranderde het toen ik me realiseerde dat het wel degelijk ook om mij gaat. Dat ik mijn eigenheid moest omarmen en mijn verhaal laten zien op het web. Met mijn grapjes en fouten, maar ook mijn gedrevenheid.

Gaan staan voor jezelf en je visie. Dat dát je nu juist aantrekkelijk maakt voor potentiële volgers en klanten. Die jou inzicht gaan geven in hun wensen en obstakels. Zodat jij je aanbod goed op hen kan afstemmen.

En daar wil ik jou graag bij helpen. Zodat je marketing leuk gaat vinden en af bent van dat energieverspillende gevoel van ‘shit daar moet ik echt iets mee maar ik weet niet hoe of wat dus laat maar – ja maar het is beter voor mijn bedrijf als ik het wel doe’ (repeat).

Wie is Muriel Warners?

Eigenlijk ben ik al mijn hele leven bezig met het maken van de verhalen van anderen. Als kind deed ik dat geregeld stiekem, door ze af te luisteren en op te nemen met mijn cassetterecorder 🙂

Toen ik op redacties ging werken leerde ik goede vragen stellen. Het was voor mij pas geslaagd als ik de kern van iemand naar boven had weten te halen. Waarom doe je wat je doet. Waarom zus en niet zo. (Je ziet, ik ben een beetje in de waarom-fase blijven hangen.) Om dit vervolgens aantrekkelijk te verwoorden in een helder verhaal.

Internet en social media heb ik altijd gezien als een fascinerende mogelijkheid om met iedereen over de hele wereld te kunnen communiceren. Ideeën uit te wisselen en jezelf zo verder te ontwikkelen. In mijn marketingwerk heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt.

En nu als Storycoach.

Mijn droom is dat ondernemers voor zichzelf gaan staan en met trots en plezier hun eigen verhaal gaan uitdragen. Zodat we er met elkaar een mooi en divers web van maken.

Want ik mis ze online: de ondernemers die echt iets willen betekenen. Die verbondenheid en verandering nastreven. En staan voor hun missie. Hun wijsheid zou ik zó graag meer willen zien op het web. Maar zij zijn niet gewend zichzelf op de borst te kloppen. Het zit niet in hen om op een ‘kijk-mij-eens-geweldig-bezig-zijn’ manier voortdurend alles wat ze doen bij anderen door de strot te duwen.

Dat snap ik heel goed.

Maar marketing biedt je ook de kans verbinding te maken met je doelgroep en je missie te realiseren. Daarom noem ik het Hart tot Hart Marketing.

“Every time you communicate, you are either adding value or taking up space”. (Sally Hogshead)

Wat ik voor je kan betekenen:

Ik help je met:

  1. Het verwoorden van het verhaal van jouw bedrijf
  2. En hoe je van daaruit je contentmarketing het beste aanpakt.

Je hebt dan jouw kern helder voor jezelf. Hier kan je voortdurend uit putten voor je marketing. Zo zorg je voor een inspirerend, helder en herkenbaar plaatje bij je doelgroep. Zodat je duurzaam klanten naar je toe kan trekken die bij je passen.

Wil je meer rendement halen uit je content maar krijg je je verhaal niet goed verwoord? Laat mij je dan helpen.

Liever eerst zelf aan de slag? Doe dan mee met mijn gratis inspiratie challenge voor ondernemers!

Enkele klanten van Muriel Warners:

Muriel heeft mij goed geholpen om het verhaal van mijn bedrijf naar boven te halen. Ze stelt hele goede vragen die je helpen de dingen scherp te krijgen. Haar concrete aanwijzingen zetten je op het goede spoor om je verhaal nog krachtiger neer te zetten!
Evelyn Verburgh, Vitamine Eef

Muriel Warners is een geduldige docent, die goed inspeelt op waar jouw vragen en behoeften liggen. Ze heeft me een boel vragen gesteld waardoor ik aan de gang ben gegaan met de gehele rebranding van mijn mediacoachpraktijk.
Eliane Groenendijk, MediaSwitch

Ik heb tijdens de cursus een complete website gemaakt voor mijn eigen zaak op het gebied van onderwijsbegeleiding. Vooraf zag ik er een beetje tegen op, want ik ben geen techneut, maar door de opbouw van de bijeenkomsten en de hulp van Muriel Warners is het goed gelukt.
Petra Reedijk, onderwijsadviseur

Dank voor je fijne lessen, ik vind dat je prima lesgeeft – je hebt me flink op weg geholpen en mijn ongericht-digibete angsten voor het zelf maken van een website weggenomen.
Juliette Berkhout, auteur

Bedankt voor je interessante verhaal, ik heb weer allemaal nieuwe dingen geleerd.
Petra Boelhouwer, innovatie en ontwikkeling bibliotheek Veenendaal