Over Muriel Warners

Muriel Warners is Storycoach en helpt ondernemers hun verhaal te vertellen. Daarmee combineert ze haar passie voor schrijven, internet en marketing.

Daar loop ik dan. Ik ga de wachtruimte uit met de vrolijke geboortekaartjes. En ik weet nu: bij mij gaat dit dus niet gebeuren. Nu het gangbare er voor mij niet in zit moet ik een ander pad voor mezelf gaan creëren.
Over Muriel Warners - mijn verhaal

Vaak kies ik er ook zelf voor om de dingen anders te doen, op mijn manier. Bijvoorbeeld als ik na mijn studie niet een baan zoek maar voor langere tijd naar Afrika ga. Om percussie te spelen, regisseurs te interviewen en over het leven daar te schrijven. Een fascinerende wereld vol met verhalen. Terug in Nederland vind ik dat ook bij de radio.

Veel later maak ik als veertigplusser de switch naar het zelfstandig ondernemerschap. Zonder enige ondernemerservaring, maar met een enorme drive. In een nieuw online veld.

Wat heb je de wereld te bieden?

Als je steeds maar weer je eigen weg moet zien te vinden ben je gewend aan een hoop soul-searching. Je gaat bewust nadenken over waar je dan heen wil. Dat is bepaald niet altijd makkelijk. En je kunt het gevoel hebben een outsider te zijn. De maatschappij met al z’n regels voor succesvol zijn is hier en ik ben daar. Met nog een heleboel andere ondernemers. Wat heb je die wereld dan te bieden? Wie zit er op je te wachten?

Toch heb ik altijd het gevoel gehad dat ik niet anders kon dan mijn eigen pad creëren. Niet te doen wat er van je wordt verwacht, maar te gaan voor wat je zelf wil. Ik zie deze wens bij veel andere ondernemers terug.

Maar het ondernemerschap roept ook allerlei onzekerheden op. Velen vinden het moeilijk om hun eigen kwaliteiten te zien. Ze zijn vaak veel te bescheiden en halen zichzelf naar beneden. Vinden het lastig om de juiste klanten te krijgen. Hebben een soort ‘u roept wij draaien’ gevoel. En dat is waarschijnlijk niet waarom je zelfstandig bent geworden.

Online resulteert het vaak in een aangepast plaatje dat niks authentieks meer heeft. Websites met holle frasen, wollig taalgebruik: teksten over jezelf die niet pakkend zijn en dus niet resoneren bij mensen. Dit doet totaal geen recht aan de gedreven ondernemer die je bent.

Wat is je verhaal?

Als je helder hebt wat je unieke kwaliteiten en wensen zijn, dan ga je niet meer alle kanten op. Want je focust je op je eigen pad. Zowel met je bedrijf als je online marketing. Jij bepaalt waar je heengaat met je bedrijf, met wie en hoe je werkt.

Daarom help ik jou je verhaal te maken. Want ik weet hoe lastig het is dat van jezelf te zien. Je bescheidenheid overboord te zetten. Keuzes te maken. En het dan ook nog eens onder de juiste woorden te brengen. Zelfs al ben je goed in teksten schrijven.

Met je verhaal heb je voor jezelf helder wat jouw ‘why’ is en heb je dit in een pakkende tekst verwoord. Dan ken je het hart van jouw bedrijf. En trek je de klanten aan die passen bij wat jij wil. Want je kan pas waardevolle connecties leggen met anderen als je verbonden bent met jezelf. Deze visie bepaalt mijn pad en hoe ik jou help.

Wat ik voor je kan betekenen:

Ik help je met:

  1. Het verwoorden van het verhaal van jouw bedrijf
  2. En hoe je van daaruit je storytelling en contentmarketing het beste aanpakt.

Zodat je duurzaam klanten naar je toe kan trekken die bij je passen.

Liever eerst zelf aan de slag? Bestel dan mijn gratis e-book!

Wat kan die Muriel Warners?

Eigenlijk ben ik al mijn hele leven bezig met het maken van de verhalen van anderen. Als kind deed ik dat geregeld stiekem, door ze af te luisteren en op te nemen met mijn cassetterecorder 🙂 En ik schreef heel veel. Dat ben ik altijd blijven doen.

Toen ik op redacties ging werken (o.a. bij Radio Noord-Holland, Sanoma en NU.nl) leerde ik goede vragen stellen en dit aantrekkelijk verwoorden in een heldere tekst. Het was voor mij pas geslaagd als ik de essentie van iemands verhaal te pakken had. Al vanaf 2000 deed ik dat online. De laatste 6 jaar in loondienst maakte ik de overstap naar marketingcommunicatie bij de Wereldomroep en stortte me op online marketing en social media.

En nu ben ik Storycoach. Daarmee combineer ik mijn passie voor schrijven, internet en marketing. En wil ik ZZP’ers inspireren hun verhaal te ontdekken en zich daarmee krachtig in de markt te zetten. Om zo mooie connecties met anderen te gaan leggen. Zodat we er met elkaar een fijn en divers web van maken.

Enkele klanten van Muriel Warners:

Muriel heeft mij goed geholpen om het verhaal van mijn bedrijf naar boven te halen. Ze stelt hele goede vragen die je helpen de dingen scherp te krijgen. Haar concrete aanwijzingen zetten je op het goede spoor om je verhaal nog krachtiger neer te zetten!
Evelyn Verburgh, Vitamine Eef

Muriel Warners is een geduldige docent, die goed inspeelt op waar jouw vragen en behoeften liggen. Ze heeft me een boel vragen gesteld waardoor ik aan de gang ben gegaan met de gehele rebranding van mijn mediacoachpraktijk.
Eliane Groenendijk, MediaSwitch

Ik heb tijdens de cursus een complete website gemaakt voor mijn eigen zaak op het gebied van onderwijsbegeleiding. Vooraf zag ik er een beetje tegen op, want ik ben geen techneut, maar door de opbouw van de bijeenkomsten en de hulp van Muriel Warners is het goed gelukt.
Petra Reedijk, onderwijsadviseur

Dank voor je fijne lessen, ik vind dat je prima lesgeeft – je hebt me flink op weg geholpen en mijn ongericht-digibete angsten voor het zelf maken van een website weggenomen.
Juliette Berkhout, auteur

Bedankt voor je interessante verhaal, ik heb weer allemaal nieuwe dingen geleerd.
Petra Boelhouwer, innovatie en ontwikkeling bibliotheek Veenendaal