Hi, ik ben Muriel Warners, Storycoach.

Ik ben ervan overtuigd dat je met een goed verhaal mensen inspireert en verbindt. En je zo met je bedrijf meer kan betekenen voor anderen.

Wat dacht je hiervan…

Over Storycoach Muriel Warners
Storycoach Muriel Warners

Niet meer zitten zwoegen op je website. Of tobben wat je nu weer op social media moet zetten. En op welke. Geen stappenplannen, webinar of contentkalender meer waar je niks mee kan. Geen keuzestress meer over hoe je je bedrijf nu het beste in de markt zet. Je marketing voelt niet meer als een must, maar als iets inspirerends voor zowel jezelf als je klanten.

Weet wat je gaat vertellen

Ik geloof in de kracht en magie van woorden. In heldere, authentieke en pakkende communicatie die je meesleept, ontroert, waardoor je voelt dat je deel uitmaakt van iets groters.

Ik ben ervan overtuigd dat je met een pakkend verhaal dat aansluit op zowel jouw visie als de behoeften van je klant, je mensen inspireert en verbindt. Zo voer je een betere marketing voor je bedrijf en je klanten. En kan je meer van betekenis zijn.

Storytelling – mijn verhaal

Toen ik met mijn bedrijf begon was mijn website, blog en nieuwsbrief het eerste waar ik me op stortte. Mijn liefde voor tekst krijg ik al van jongs af aan mee. Ik had een vader die graag voorlas, bij gebrek aan de lyrics op Google zelf maar teksten van liedjes verzon en altijd weer een anekdote paraat had aan de eettafel. Ik las veel en maakte verhalen.

Na mijn studie vertrek ik voor langere tijd naar Afrika. Daar tref ik een wereld vol magie en harde realiteit. Die verhalen probeer ik te vangen terwijl ik tussen malaria, beach boys en de bloedhete straten manoeuvreer. Gek genoeg wordt er ook nog wat van me gepubliceerd.

Terug in Nederland werk ik op redacties (o.a. bij Radio Noord-Holland, Sanoma en NU.nl). Voor mij is het pas geslaagd als ik de essentie van iemands verhaal te pakken heb. Van brandweerman tot Bijlmerpastoor: ik vraag iedereen het hemd van het lijf. Om juist de onzichtbare, dieper liggende verhalen te laten zien. De laatste 6 jaar in loondienst stort ik me bij de Wereldomroep op online marketing.

Marketing voor je bedrijf

Door deze achtergrond is marketing doen voor mijn bedrijf niet zo ingewikkeld. Dacht ik. Toch stop ik er in het begin heel veel tijd en liefde in met maar weinig resultaat.

Ik maakte veel te lange video’s. Schreef wollige teksten met een abstracte visie. Maakte geen keuzes waardoor mijn aanbod en dus ook mijn marketing niet helder was. Er zat geen flow in mijn site: het waren allemaal losse pagina’s. En over mezelf vertellen vond ik ingewikkeld. Zoekmachineoptimalisatie en Facebookadvertenties konden daar niet tegenop.

Kortom: eigenlijk deed ik maar wat.

Hierdoor ging mijn marketing alle kanten uit, wisten mensen niet goed wat ze aan me hadden en konden me dus ook niet helder aanbevelen bij anderen.

Storytelling in je teksten

Tot ik me verdiep in de principes van storytelling en dit ga toepassen op mijn teksten en marketingstrategie. Dan verandert alles voor mij.

Inmiddels heb ik een open ratio van mijn nieuwsbrief van ongeveer 40% (dat is 2x zo hoog als gemiddeld!). En mensen reageren er op. Mijn site is onder controle: het is een geheel. De bezoekcijfers blijven maar stijgen en bezoekers komen ook op de juiste zoekwoorden binnen. Mijn social media berichten sluiten aan op mijn site en missie. Mensen voelen zich hierdoor aangesproken en weten waarvoor ze bij mij moeten zijn.

Dit gun ik jou ook!

Ik help ondernemers met een klein bedrijf om zich groots in de markt te zetten door storytelling. Samen zorgen we er zo voor dat kleinere bedrijven en organisaties met mooie doelen beter gehoord worden.

Hoe kan ik jou helpen?

Enkele klanten van Muriel Warners:

Muriel heeft mij goed geholpen om het verhaal van mijn bedrijf naar boven te halen. Ze stelt hele goede vragen die je helpen de dingen scherp te krijgen. Haar concrete aanwijzingen zetten je op het goede spoor om je verhaal nog krachtiger neer te zetten!
Evelyn Verburgh, Vitamine Eef

Muriel heeft mij op verschillende manieren geholpen, met de technische kant van mijn site en met de publiekskant. Ze verplaatst zich goed in diverse doelgroepen en hun behoeften. Ze is motiverend zonder vervelend of opdringerig te worden.
Nanda van Bodegraven, Vrijheid van Amsterdam

Muriel Warners is een geduldige docent, die goed inspeelt op waar jouw vragen en behoeften liggen. Ze heeft me een boel vragen gesteld waardoor ik aan de gang ben gegaan met de gehele rebranding van mijn mediacoachpraktijk.
Eliane Groenendijk, MediaSwitch

Ik heb tijdens de cursus een complete website gemaakt voor mijn eigen zaak op het gebied van onderwijsbegeleiding. Vooraf zag ik er een beetje tegen op, want ik ben geen techneut, maar door de opbouw van de bijeenkomsten en de hulp van Muriel Warners is het goed gelukt.
Petra Reedijk, onderwijsadviseur

Dank voor je fijne lessen, ik vind dat je prima lesgeeft – je hebt me flink op weg geholpen en mijn ongericht-digibete angsten voor het zelf maken van een website weggenomen.
Juliette Berkhout, auteur

Bedankt voor je interessante verhaal, ik heb weer allemaal nieuwe dingen geleerd.
Petra Boelhouwer, innovatie en ontwikkeling bibliotheek Veenendaal