Hi, ik ben Muriel Warners, Storycoach.

Ik help ondernemers teksten maken waarmee ze zich beter in de markt kunnen zetten. Verhalen met hart en smoel. Zodat je klinkt zoals je bent en mensen willen wat jij biedt.

Wat dacht je hiervan…

Niet meer zitten zwoegen op je website. Of tobben wat je nu weer op social media moet zetten. Je marketing voelt niet meer als een must, maar als iets leuks en inspirerends voor zowel jezelf als je klanten.

Over Storycoach Muriel WarnersWeet wat je gaat vertellen

Er is zoveel te beleven online. Mensen zijn zo weer weg en zijn kritischer dan ooit. Hoe krijg je dan hun aandacht en hou je die vast?

Ik denk dat het niet meer werkt om je als bedrijf alleen maar te richten op het naar binnen harken van klanten. Het gaat niet meer (alleen) om tools, data, funnels en advertentiemodellen.

Waardevolle content voor je klant

Zorg ervoor dat je van je marketing iets waardevols maakt voor zowel je klant als jezelf. Dat het een leuke belevenis is. Zodat mensen je blijven volgen en op een gegeven moment tot aankoop willen overgaan. Dan is het belangrijk om te weten wat je met je content gaat vertellen.

Internet staat boordevol informatie over hoe je dat het beste doet. Toch zie ik nog steeds ondernemers die dingen roepen als ‘ik ben goed in het verbinden van expertises op diverse vakgebieden’. Of dat ze je helpen ‘meer impact te genereren’. Op hun websites staan lange lappen saaie tekst met jargon.

Ze maken berichten met een linkje naar een cursus met alleen als begeleidende tekst: ‘Schrijf je in!’ Of hebben social media maar helemaal opgegeven.

Terwijl als ik de ondernemers zelf spreek, ze vol met enthousiaste verhalen zitten. Maar online komt dat er niet uit. En dan gaat je marketing niet werken. Want je maakt geen connectie met mensen.

De kracht van woorden

Daarom wil ik jou helpen om je met je teksten beter in de markt te zetten. Dus geen brave webcontent volgens formules waar je van in slaap valt. Maar verhalen met jouw hart en smoel.

Ik geloof in de kracht en magie van woorden. In heldere, authentieke en pakkende communicatie die je meesleept, ontroert, waardoor je voelt dat je deel uitmaakt van iets groters. Ik ben ervan overtuigd dat je met een goed verhaal mensen mee krijgt, en zo een betere marketing voor je bedrijf en je klanten kan gaan voeren.

Betere marketing – mijn verhaal

Toen ik met mijn bedrijf begon was mijn website, blog en nieuwsbrief het eerste waar ik me op stortte. Mijn liefde voor tekst krijg ik al van jongs af aan mee. Ik had een vader die graag voorlas, bij gebrek aan de lyrics op Google zelf maar teksten van liedjes verzon en altijd weer een anekdote paraat had aan de eettafel. Ik las veel en maakte verhalen.

Na mijn studie vertrek ik voor langere tijd naar Afrika. Daar tref ik een wereld vol magie en harde realiteit. Die verhalen probeer ik te vangen terwijl ik tussen malaria, beach boys en de bloedhete straten manoeuvreer. Gek genoeg wordt er ook nog wat van me gepubliceerd.

Terug in Nederland werk ik op redacties (o.a. bij Radio Noord-Holland, Sanoma en NU.nl). Voor mij is het pas geslaagd als ik de essentie van iemands verhaal te pakken heb. Van brandweerman tot Bijlmerpastoor: ik vraag iedereen het hemd van het lijf.

De laatste 6 jaar in loondienst ben ik me gaan richten op marketingcommunicatie. Bij de Wereldomroep stort ik me op online marketing en social media.

Door deze achtergrond is marketing doen voor mijn bedrijf niet zo ingewikkeld. Maar ik zie online ook veel gebeuren wat mij daarover in vertwijfeling brengt. Ik wil mensen niet zoveel mogelijk bombarderen met marketing-trucs en opgeklopte verhalen. Ik vind dat consumenten wat beters verdienen.

Inmiddels heb ik een open ratio van mijn nieuwsbrief van ongeveer 40% (dat is 2x zo hoog als gemiddeld!). En mensen reageren er op. Mijn site is onder controle: het is een geheel. De bezoekcijfers blijven maar stijgen en bezoekers komen ook op de juiste zoekwoorden binnen. Mijn social media berichten sluiten aan op mijn site en missie. Mensen voelen zich hierdoor aangesproken en weten waarvoor ze bij mij moeten zijn.

Dit gun ik jou ook!

Het verhaal van je bedrijf en je klant

Als je een sterk bedrijf wil met klanten voor wie je echt iets kan betekenen, zul je twee dingen heel helder moeten hebben:

  1. Je eigen verhaal
  2. En dat van de klant

Om dit vervolgens pakkend te vertellen. Daarom heb je ook storytelling- en copywriting technieken nodig voor je teksten.

Wat ik voor je kan betekenen:

Ik help je met:

  1. Betere teksten maken voor je bedrijf
  2. Het bepalen van het verhaal van jou als ondernemer en hoe je van daaruit je storytelling, website- en social mediateksten en alle andere contentmarketing het beste aanpakt.

Zodat je klanten naar je toe kan trekken met wie je jouw doelen bereikt.

Meer weten? Kies hier de coaching die bij je past.

Liever eerst op eigen houtje aan de slag? Bestel dan mijn gratis e-book!

Enkele klanten van Muriel Warners:

Muriel heeft mij goed geholpen om het verhaal van mijn bedrijf naar boven te halen. Ze stelt hele goede vragen die je helpen de dingen scherp te krijgen. Haar concrete aanwijzingen zetten je op het goede spoor om je verhaal nog krachtiger neer te zetten!
Evelyn Verburgh, Vitamine Eef

Muriel Warners is een geduldige docent, die goed inspeelt op waar jouw vragen en behoeften liggen. Ze heeft me een boel vragen gesteld waardoor ik aan de gang ben gegaan met de gehele rebranding van mijn mediacoachpraktijk.
Eliane Groenendijk, MediaSwitch

Ik heb tijdens de cursus een complete website gemaakt voor mijn eigen zaak op het gebied van onderwijsbegeleiding. Vooraf zag ik er een beetje tegen op, want ik ben geen techneut, maar door de opbouw van de bijeenkomsten en de hulp van Muriel Warners is het goed gelukt.
Petra Reedijk, onderwijsadviseur

Dank voor je fijne lessen, ik vind dat je prima lesgeeft – je hebt me flink op weg geholpen en mijn ongericht-digibete angsten voor het zelf maken van een website weggenomen.
Juliette Berkhout, auteur

Bedankt voor je interessante verhaal, ik heb weer allemaal nieuwe dingen geleerd.
Petra Boelhouwer, innovatie en ontwikkeling bibliotheek Veenendaal