Hi, ik ben Muriel Warners, Storycoach.

Ik ben ervan overtuigd dat je met een goed verhaal mensen inspireert en verbindt. En je zo een betere marketing voor je bedrijf en je klanten kan gaan voeren.

Wat dacht je hiervan…

Over Storycoach Muriel Warners
Storycoach Muriel Warners

Niet meer zitten zwoegen op je website. Of tobben wat je nu weer op social media moet zetten. En op welke. Geen stappenplannen of contentkalender meer waar je niks mee kan of de zoveelste tekst die niet bij je past. Geen keuzestress meer over hoe je jezelf nu het beste in de markt zet. Je marketing voelt niet meer als een must, maar als iets inspirerends voor zowel jezelf als je klanten.

Weet wat je gaat vertellen

Ik geloof in de kracht en magie van woorden. In heldere, authentieke en pakkende communicatie die je meesleept, ontroert, waardoor je voelt dat je deel uitmaakt van iets groters.

Ik ben ervan overtuigd dat je met een goed verhaal dat aansluit op zowel jouw missie als de behoeften van je klant, je mensen inspireert en verbindt. En dat je zo een betere marketing voor je bedrijf en je klanten kan gaan voeren.

Storytelling – mijn verhaal

Toen ik met mijn bedrijf begon was mijn website, blog en nieuwsbrief het eerste waar ik me op stortte. Mijn liefde voor tekst krijg ik al van jongs af aan mee. Ik had een vader die graag voorlas, bij gebrek aan de lyrics op Google zelf maar teksten van liedjes verzon en altijd weer een anekdote paraat had aan de eettafel. Ik las veel en maakte verhalen.

Na mijn studie vertrek ik voor langere tijd naar Afrika. Daar tref ik een wereld vol magie en harde realiteit. Die verhalen probeer ik te vangen terwijl ik tussen malaria, beach boys en de bloedhete straten manoeuvreer. Gek genoeg wordt er ook nog wat van me gepubliceerd.

Terug in Nederland werk ik op redacties (o.a. bij Radio Noord-Holland, Sanoma en NU.nl). Voor mij is het pas geslaagd als ik de essentie van iemands verhaal te pakken heb. Van brandweerman tot Bijlmerpastoor: ik vraag iedereen het hemd van het lijf. De laatste 6 jaar in loondienst ben ik me gaan richten op marketingcommunicatie. Bij de Wereldomroep stort ik me op online marketing en social media.

Marketing voor je bedrijf

Door deze achtergrond is marketing doen voor mijn bedrijf niet zo ingewikkeld. Dacht ik. Want ik stop er heel veel tijd en moeite in met weinig resultaat. Maak veel te uitgebreide video’s. Teksten zonder duidelijk doel. En over mezelf vertellen vind ik ingewikkeld.

Ik wil mensen ook niet bombarderen met schreeuwerige marketing en opgeklopte verhalen. Mijn klanten verdienen wat beters. Ik verdiep me in de principes van copywriting en storytelling en ga ze toepassen op mijn teksten. En dan verandert het voor mij.

Inmiddels heb ik een open ratio van mijn nieuwsbrief van ongeveer 40% (dat is 2x zo hoog als gemiddeld!). En mensen reageren er op. Mijn site is onder controle: het is een geheel. De bezoekcijfers blijven maar stijgen en bezoekers komen ook op de juiste zoekwoorden binnen. Mijn social media berichten sluiten aan op mijn site en missie. Mensen voelen zich hierdoor aangesproken en weten waarvoor ze bij mij moeten zijn.
Dit gun ik jou ook!

Ik wil ervoor zorgen dat kleinere bedrijven en organisaties met mooie doelen beter gehoord worden, door hun verhaal helder en aantrekkelijk te helpen verwoorden.

Hoe kan ik jou helpen?

Enkele klanten van Muriel Warners:

Muriel heeft mij goed geholpen om het verhaal van mijn bedrijf naar boven te halen. Ze stelt hele goede vragen die je helpen de dingen scherp te krijgen. Haar concrete aanwijzingen zetten je op het goede spoor om je verhaal nog krachtiger neer te zetten!
Evelyn Verburgh, Vitamine Eef

Muriel heeft mij op verschillende manieren geholpen, met de technische kant van mijn site en met de publiekskant. Ze verplaatst zich goed in diverse doelgroepen en hun behoeften. Ze is motiverend zonder vervelend of opdringerig te worden.
Nanda van Bodegraven, Vrijheid van Amsterdam

Muriel Warners is een geduldige docent, die goed inspeelt op waar jouw vragen en behoeften liggen. Ze heeft me een boel vragen gesteld waardoor ik aan de gang ben gegaan met de gehele rebranding van mijn mediacoachpraktijk.
Eliane Groenendijk, MediaSwitch

Ik heb tijdens de cursus een complete website gemaakt voor mijn eigen zaak op het gebied van onderwijsbegeleiding. Vooraf zag ik er een beetje tegen op, want ik ben geen techneut, maar door de opbouw van de bijeenkomsten en de hulp van Muriel Warners is het goed gelukt.
Petra Reedijk, onderwijsadviseur

Dank voor je fijne lessen, ik vind dat je prima lesgeeft – je hebt me flink op weg geholpen en mijn ongericht-digibete angsten voor het zelf maken van een website weggenomen.
Juliette Berkhout, auteur

Bedankt voor je interessante verhaal, ik heb weer allemaal nieuwe dingen geleerd.
Petra Boelhouwer, innovatie en ontwikkeling bibliotheek Veenendaal