Kleur je bedrijf (workshop)

Het geel-blauwe logo van Ikea. Die M van McDonalds. Dat speciale font in oranje van Easy Jet.  Allemaal voorbeelden van sterk design. Het is krachtig, eenvoudig, enorm herkenbaar en wordt overal doorgevoerd.

Het is belangrijk om als ondernemer kleuren, lettertype, logo en fotogebruik in te zetten voor je bedrijf. Met een sterke huisstijl zet je jezelf op de kaart. Je laat er je bedrijf en diensten mee zien op een manier die weerspiegelt hoe je bent. Met een goed design trek je klanten die bij je passen.

Waarschijnlijk heb je je huisstijl overgelaten aan een webdesigner. Of een handige zus. Of misschien heb je zelf ooit iets in elkaar geknutseld.

Stel jezelf dan eens de volgende vragen:

  • Ben je daar nog tevreden over?
  • Laat je huisstijl zien wie jij als ondernemer bent?
  • Past het (nog) bij wat je aanbiedt?
  • En wat er in jouw branche gebruikelijk is? Of juist niet?
  • Is het aantrekkelijk voor jouw doelgroep?

Is het antwoord overwegend nee, dan wordt het tijd dit onder handen te nemen!

In mijn webdesign ‘light’ workshop gaan we onderzoeken via de tool Canva wat je wilt uitstralen met je bedrijf. Kies je voor rustig groen, sprankelend oranje of betrouwbaar donkerblauw? Een speels design of juist zakelijk en strak? We gaan oefenen met huisstijlkleuren en banners ontwerpen.

Met Canva kun je als niet-web designer goed uit de voeten. Het kost niet veel tijd om te leren en het programma geeft daarbij ook handige informatie, zoals bijpassende kleuren en kleurnummers.

Aan het eind van de workshop heb je helder welke kleuren en huisstijl bij je passen. En weet je hoe je met Canva mooi beeldmateriaal kan ontwerpen. Zodat je dit vervolgens op je website, nieuwsbrief en sociale media kunt toepassen om je bedrijf te promoten.

Zo bouw je met plezier en creativiteit verder aan je online ‘brand’ om met je bedrijf te kunnen bereiken wat voor jou belangrijk is.

De eerstvolgende workshop is op 12 maart 2018 van 19.30-21.30 uur en kost 47 euro (excl. btw).

Reserveer alvast je plek: